Rijk en Thijs in Thailand

23 december 2012

Rijk en Thijs in Thailand

‘En de oneindige zoektocht naar voedsel’.

Na tim en ellenoor te hebben verlaten in India ben ik doorgereist naar Thailand om samen met rijk het land te verkennen. Al snel ontdekken we het goeie eten hier, maar de curry’s, rijst en noodles worden snel verteerd door deze twee grote Hollanders, dus we moeten vaak op zoek naar voedsel.

Na een avondje stappen in Bangkok krijg je trek, dus eerst een goed ontbijtje scoren op straat… een spicy noodle soepje is een goed begin. Ondertussen raken we in gesprek met verdwaalde geemigreerde westerling en krijgen we in detail zijn zielige levensverhaal te horen… Zijn thaise vrouw is verdwenen, die is met al zijn bezittingen er vandoor gegaan en zijn honden heeft ze vergiftigd.etc, etc. lekker verhaal om mee wakker te worden, maar naar een aantal van dit soort verhalen raak je eraan gewend. We zit vol van het eten en zijn verhalen dus we gaan verder opzoek naar meer plezier, ff een tempeltje bezoeken ofzo. We gooien een dobbelsteen op en bepalen zo op een doordachte manier welke kant we op gaan.

We lopen verder en raken in gesprek met een paar thaise mensen, die jawel… te zitten te ETEN. We gaan erbij zitten en ze lachen om onze grappen en wij om hun engelse /thaise versprekingen. We krijgen wat drinken aangeboden en natuurlijk wat ETEN… een klein hapje kan er nog wel bij. Dat is alleen nog even afwachten, want wat we krijgen voorgeschoteld kunnen we niet plaatsen. Na een paar keer vragen blijkt het een stuk maag te zijn van een koe, toch maar even proeven. Het smaakt nog viezer dan het klinkt, dus niet aan te raden! Gelukkig hebben we wat drinken om het weg te spoelen en snel een smoes bedacht om het volgende stuk af te slaan. We gaan verder op pad en bezoeken een tempel en van al dat geloop krijg je trek, dus we gaan opzoek naar ETEN…sticky rijst met cashew noten en kip.

We komen bij een barretje, bestellen een biertje en we horen nog meer zielige verghalen van een verdwaalde westerling aan, ondertussen zitten de hoertjes aan onze haren te plukken en proberen de welbekende thaise ladyboys een drankje van ons te scoren. Alleen 1 potje poolen dan en dan gaan we weer verder, want de bus vertrek zo naar het noorden van Thailand richting de Bergen, dus maar eerst goed ETEN, gele curry..lekker!

Met een volle maag stappen we de bus en we hebben twee zitplaatsen acherin naast 2 thaise dames. Na een kort gesprek bieden ze ons wat aan… ETEN!..sushi. Zo’n klein hapje kan er nog wel bij. We eten en praten wat en ondertussen slingerd en schommeld de bus door de Bergen en daardoor heb ik zelf 2 keer van de sushi kunnen genieten.

De volgende ochtend word ik wakker in een nieuw hostel en Rijk zit al een tijdje klaar wakker op zijn bed (want volgens hem slaap ik teveel). Hij is dus al even wakker en nu mijn ogen ook open zijn  en de eerste woorden die ik elke dag van Rijk hoor zijn: ‘ik heb honger!’. Dus we gaan weer op pad voor een nieuw avontuur.

Onze zoektocht naar het thaise voedsel is ons zeer goed bevallem, van alles hebben we gevonden, gegeten en meegemaakt onderweg.  Deze smaak willen we thuis ook voortzettten, dus daarom hebben we een thaise kookcursus gevolgd, dus binnenkort curry voor iedereen!

Groeten uit Thailand, Thijs

Bangkok, Chiang Mai, Pai en Phayao

ps. Zie de foto's thailand waar we overal hebben gegeten...Samen met Rijk zitten we nu op Sumatra, Indonesie... kijken wat voor voedsel indonesie te bieden heeft

1. Ellenoor:
    24 december 2012
    Hi lieve mannen, wat een heerlijke foto's en lekker verhaal! Kunnen we toch nog een beetje genieten van reisfoto's!!! Goed om terug te zijn in NL, maar we zijn toch een beetje jaloers op jullie... Geniet ervan!!! Dikke kussen Noor en Tim xx
  2. Wijtze Mink:
    28 december 2012
    Dus zelfs Rijk heeft altijd honger. Dat betekent ook dat de porties erg klein zijn. Eten schijnt ook de rode draad te zijn in jullie reis. haha
    Verder mooie foto's Thijs. Alvast een gelukkig nieuwjaar.
    Groet,
    Wijtze
  3. Tim:
    24 januari 2013
    Hey Piertje, mooie foto's uit Indo! Wanneer komt er weer een poepverhaal?